Error when loading plugin settings: Cannot read property 'toLowerCase' of undefined

Bug report

When I open the settings for a plugin it get the following error, this error shows when opening settings for some plugins but not all of them.

TypeError: Cannot read property 'toLowerCase' of undefined
    at t.findMode (file:///C:/Users/user/AppData/Local/inkdrop/app-5.2.1/resources/app.asar/browser-commons.js:1:227018)
    at file:///C:/Users/user/AppData/Local/inkdrop/app-5.2.1/resources/app.asar/browser-commons.js:1:223366
    at oh (C:\Users\user\AppData\Local\inkdrop\app-5.2.1\resources\app.asar\app\static\node_modules\react-dom\cjs\react-dom.production.min.js:153:152)
    at di (C:\Users\user\AppData\Local\inkdrop\app-5.2.1\resources\app.asar\app\static\node_modules\react-dom\cjs\react-dom.production.min.js:175:315)
    at ci (C:\Users\user\AppData\Local\inkdrop\app-5.2.1\resources\app.asar\app\static\node_modules\react-dom\cjs\react-dom.production.min.js:175:145)
    at ai (C:\Users\user\AppData\Local\inkdrop\app-5.2.1\resources\app.asar\app\static\node_modules\react-dom\cjs\react-dom.production.min.js:174:184)
    at Rj (C:\Users\user\AppData\Local\inkdrop\app-5.2.1\resources\app.asar\app\static\node_modules\react-dom\cjs\react-dom.production.min.js:268:244)
    at Qj (C:\Users\user\AppData\Local\inkdrop\app-5.2.1\resources\app.asar\app\static\node_modules\react-dom\cjs\react-dom.production.min.js:246:271)
    at Kj (C:\Users\user\AppData\Local\inkdrop\app-5.2.1\resources\app.asar\app\static\node_modules\react-dom\cjs\react-dom.production.min.js:246:200)
    at yj (C:\Users\user\AppData\Local\inkdrop\app-5.2.1\resources\app.asar\app\static\node_modules\react-dom\cjs\react-dom.production.min.js:239:178)
    at C:\Users\user\AppData\Local\inkdrop\app-5.2.1\resources\app.asar\app\static\node_modules\react-dom\cjs\react-dom.production.min.js:123:121
    at exports.unstable_runWithPriority (C:\Users\user\AppData\Local\inkdrop\app-5.2.1\resources\app.asar\app\static\node_modules\scheduler\cjs\scheduler.production.min.js:19:473)
    at cg (C:\Users\user\AppData\Local\inkdrop\app-5.2.1\resources\app.asar\app\static\node_modules\react-dom\cjs\react-dom.production.min.js:122:331)
    at fg (C:\Users\user\AppData\Local\inkdrop\app-5.2.1\resources\app.asar\app\static\node_modules\react-dom\cjs\react-dom.production.min.js:123:67)
    at gg (C:\Users\user\AppData\Local\inkdrop\app-5.2.1\resources\app.asar\app\static\node_modules\react-dom\cjs\react-dom.production.min.js:122:502)
    at Ga (C:\Users\user\AppData\Local\inkdrop\app-5.2.1\resources\app.asar\app\static\node_modules\react-dom\cjs\react-dom.production.min.js:287:101)
    at gd (C:\Users\user\AppData\Local\inkdrop\app-5.2.1\resources\app.asar\app\static\node_modules\react-dom\cjs\react-dom.production.min.js:68:377)
    at HTMLDocument.__trace__ (C:\Users\user\AppData\Local\inkdrop\app-5.2.1\resources\app.asar\app\static\node_modules\@bugsnag\browser\dist\bugsnag.js:2231:34)

The plugins are all up to date and I have tried re-installing them to make sure there wasn’t an install error.

Info

  • Platform: Windows
  • Platform version: 19042.804
  • App Version: 5.2.1

Reproduce

  1. Have the following plugins installed and activated
  2. Disable all default plugins except for export-print
  3. Open the settings for plugin preview-finder or inkdrop-note-templates

Hi Magnus,

Thank you for reporting it.
preview-finder and inkdrop-note-templates are developed by the community.
Can you please report it to their authors on GitHub?
I guess their plugin metadata is incorrect.

I’ll report it on their plugin Github then, no problem. The reason why I thought it might be an Inkdrop issue instead of plugin issue is because it only happens when a bunch of plugins are installed. Thanks for the help

1 Like

ah, hold on.
I checked the stacktrace again and found that it is caused by findMode internal method.
It seems to be the app’s bug.
It happens when an unsupported language was used in a codeblock of README.md.